Toerisme promoten in Oeganda

 

 

Professionaliseren van Tour Operatoren via Marketing & Communicatie

 

Steeds vaker is Oost-Afrika een bestemming die op de wish list staat van menig Westerse toeristen. Een bezoekje aan de Maasai in Kenya, het beklimmen van de Kilimanjaro in Tanzania of een bezoek brengen aan de ruïnes in Gondar en Lalibela in Ethiopië zijn maar enkele van de vele verbijsterende attracties. Oeganda is echter minder bekend als vakantiebestemming voor het grote publiek. Het land biedt nochtans tal van fantastische bezienswaardigheden en ervaringen met de aanwezigheid van de zeldzame berggorilla's, de bron van de bekende rivier de Nijl en de mogelijkheid om de Big 5 te spotten.

The Association of Uganda Tour Operators (AUTO) wants to professionalise the Ugandan tour operators.

Tour operators, het kloppend hart van het Oegandese toerisme

in Oeganda

Daarom ging Exchange een langdurig partnerschap aan met de Association of Uganda Tour Operators (AUTO) met als doel de toeristische sector in Oeganda te versterken. De associatie is van vitaal belang om de belangen van de tour operatoren te verdedigen en het professionaliseringsniveau in de sector te verhogen. Een professioneel marketing- en communicatiebeleid is daarom essentieel om hun leden een goede service te bieden. Daarom ging Exchange expert Bart De Swaef de associatie ondersteunen in hun marketing- en communicatiebeleid, zodat AUTO haar leden in de toekomst beter kan informeren en helpen bij hun start-up en groei!

 

Maar ook de leden van AUTO, de Tour operatoren zelf, kregen de nodige aandacht. Bart faciliteerde een hoogstaande marketing- en communicatietraining voor 2 verschillende groepen. De trainingen waren verspreid over 2 dagen per groep en vonden plaats in het bekende Hotel Africana. De enthousiaste reacties van de deelnemers versterken ons vertrouwen in de samenwerking tussen Exchange en AUTO. De eerste stap naar professionalisering is al gezet!