Verfrissende marketingstrategie voor Manumetal

 

 

 

 

Duurzame groei in een internationale markt is het doel van Manumetal.

Duurzame groei met de blik op de internationale markt

in Rwanda

In Kigali konden de medewerkers van Manumetal dit keer onze digital marketing expert Clo Willaerts verwelkomen. Het marketing departement van Manumetal, onder leiding van de jonge ambitieuze Divine Umulinga, was al langer vragende partij om nieuwe inzichten op te doen. Na een ontmoeting tussen Divine en Clo in België eerder dit jaar, waren beide dames extra gemotiveerd om met elkaar samen te werken. Samen met Clo werd de huidige marketing strategie van Manumetal ontleed en herbekeken, vooral vanuit de invalshoek van digitale marketing: waar heeft die het meeste toegevoegde waarde?

Daarnaast gaf Clo een workshop aan de medewerkers met tips & tricks om rekening mee te houden. Zo werd het belang van storytelling aangehaald, alsook digitalisatie, trends, en de grote opportuniteit van een belangrijk marktsegment: namelijk de millenials, die zeker in Afrika, gezien de demografie, al jaren een stijgende groep zijn. Die millenials bereik je natuurlijk vooral via social media. Om die grote groep te bereiken werd er ook ingezet op de optimalisatie van deze digitale kanalen.

Bij Exchange zijn we ervan overtuigd dat deze verfrissende marketingstrategie met focus op digitale marketing Manumetal zeker en vast vooruit zal helpen in het bereiken van nieuwe klantensegmenten. En Divine? Die staat te trappelen om deze strategie te lanceren. AMAHIRWE MASA (Good luck) Divine!

Doneer

Wil jij zelf bedrijven zoals Manumetal ondersteunen? Dat kan!

Doe een gift en word vriend van Exchange

Donaties vanaf €40 zijn fiscaal aftrekbaar